ترفند ها و راهنمای بازی The Outer Worlds

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
9:16
یک شنبه 19 آبان 1398

اگر به تاریخچه ۱۶ ساله استودیوی آبسیدین نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بازیسازهای این استودیو، متخصصین ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی هستند. اسم شاهکارهایی مثل Fallout: New Vegas و Pillars of Eternity در کارنامه این استودیو دیده می‌شود و همین مورد برای اثبات مهارت آنها در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی کفایت می‌کند. جدیدترین بازی این استودیو با نام The Outer Worlds به تازگی منتشر شده و توانسته نظر مثبت گیمرها و منتقدان را جلب کند.

این بازی نقش‌آفرینی اول شخص، در منظومه‌ای دورافتاده و در آینده‌ای خیالی جریان دارد. جایی که شما از یک خواب انجمادی عمیق بیدار می‌شوید و ماجراجویی خود را برای کشف اسرار سیارات مختلف آغاز می‌کنید. داستان بازی چند شاخه است و بر اساس انتخاب‌هایی که بازیکن‌ها در روند گیم‌‌پلی انجام می‌دهند، تغییر می‌کند.

گیم‌پلی بازی The Outer Worlds مانند تمام بازی‌های نقش‌آفرینی، گسترده و پر از جزییات است. اگر به این سبک از بازی‌ها عادت نداشته باشید شاید با شروع The Outer Worlds همه چیز برایتان مبهم باشد. اما اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم نکات مهمی را که به شما برای انجام این بازی کمک می‌کنند بازگو کنیم. علاوه بر ویدیوی زیر که در آن به موارد مهمی اشاره شده، در متن این مقاله هم ترفندهایی ذکر شده‌اند که برای انجام ماموریت‌های The Outer Worlds به دردتان می‌خورند. پس بهتر است بدون تلف کردن وقت به راهنمای بازی The Outer Worlds بپردازیم.

بازی-the-outer-worlds

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • ۱۳ نکته و ترفند برای زنده ماندن در دنیای بازی The Outer Worlds
  • راهنمای بازی The Outer Worlds

نکته و ترفند برای زنده ماندن در دنیای بازی The Outer Worlds


 The-Outer-Worlds

علاوه بر مواردی که در ویدیوی بالا به آنها اشاره شد، چند نکته دیگر هم هستند که هنگام بازی کردن The Outer Worlds باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه ۱۳ مورد دیگر از نکات مهم این بازی را با هم مرور می‌کنیم:

  • تمام یادداشت‌هایی را که در منظومه «هالسیون» (Halcyon) پیدا می‌کنید، بخوانید. گاهی اوقات این یادداشت‌ها باعث می‌شوند شاخه جدیدی در گفتگوها باز شود و دیالوگ‌های تازه‌ای برای انتخاب ظاهر شوند.
  • نبردهای تن‌به‌تن سریع که به آنها اصطلاحا Quick Melee گفته می‌شود بهترین راه برای دور کردن دشمنان از خودتان و سپس شلیک کردن به آنها هستند. این روش مخصوصا زمانی که توسط چند دشمن احاطه شده‌اید خیلی جواب می‌دهد.
  • در طول بازی همواره «درجه فرسودگی» سلاح‌ها و زره خود را چک کنید. آیتم‌های فرسوده تاثیرگذاری لازم را ندارند.
  • The Outer Worlds بازی آسانی است. پس اگر می‌خواهید چالش بیشتری را در این بازی تجربه کنید بهتر است آن را روی درجه سختی Hard انجام دهید.
  • مهارت‌های تکنولوژیکی مانند طب (Medical)، دانش (Science) و مهندسی (Engineering) جزو مهمترین و کاربردی‌ترین مهارت‌های بازی هستند. این مهارت‌ها باید برای ارتقا دادن در اولویت قرار داده شوند، چون ویژگی‌های مهمی مثل امکان تعمیر سلاح‌ها یا جای بیشتر برای ترکیب داروها را در در اختیارتان می‌گذارند.
  • وقتی وارد حالت Tactical Time Dilation یا همان TTD می‌شوید، سعی کنید تا قسمت‌های حساس بدن دشمنان را هدف قرار دهید. از این طریق می‌توانید حرکت آنها را مختل کنید. ضمنا شلیک کردن به سینه دشمنان، با توجه به اسلحه‌ای که با آن شلیک می‌کنید، تاثیرات متفاوتی خواهد داشت.
  • در حالت TTD زیاد سریع حرکت نکنید، چون هرچه سریع‌تر حرکت کنید، نوار انرژی زودتر خالی می‌شود.
  • آیتم‌هایی که قصد فروش‌شان را دارید با عنوان Junk علامت‌گذاری کنید تا در هنگام خرید وقت خود را هدر ندهید. کافی است به تب Junk مراجعه کنید و تمام این آیتم‌ها را آنجا ببیند.
  • پس از کسب ۲۰ امتیاز مهارت می‌توانید پاداش‌های ویژه را آزاد کنید. با خواندن توضیحات مربوط به هر مهارت می‌توانید این پاداش‌ها را ببینید.
  • پس از دو بار لول‌آپ شدن یک Perk Point می‌گیرید. وقتی پنج پِرک جدید گرفتید، گروه دیگری از پرک‌ها آزاد می‌شوند.
  • برای چانه زدن با فروشنده‌ها بر سر قیمت آیتم‌ها نیاز به مهارت‌ بالایی در گفتگو دارید.
  • در هنگام لودینگ یا همان صفحه بارگذاری، به نکاتی که روی صفحه ظاهر می‌شوند دقت کنید. این نکات به موارد مهمی در بازی اشاره می‌کنند.
  • اگر به دنبال راهنمایی‌ها و نکات بیشتر هستید به صفحه The Codex در منوی Journal مراجعه کنید. در این بخش تقریبا درباره همه ویژگی‌های بازی توضیح داده شده است.

 


راهنمای بازی The Outer Worlds


در ادامه به چند مورد مهم در بازی The Outer Worlds اشاره می‌کنیم و درباره هر کدام توضیحاتی می‌دهیم. رعایت این موارد باعث می‌شود تا ماموریت‌های بازی را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

 

مهارت‌ها و پرک‌های خود را در ازای پرداخت مبلغی ناچیز تغییر دهید

بازی-TheOuterWorlds

اگر فکر می‌کنید در آپگرید کردن مهارت‌های خود اشتباه کرده‌اید و لازم است آنها را تغییر دهید می‌توانید با پرداخت ۵۰۰ بیتس (Bits – پول رایج بازی) این کار را بکنید. با استفاده از دستگاهی به نام Respecification Machine که داخل سفینه شما وجود دارد می‌توانید تمام آپگریدهای خود را به حالت قبلی برگردانید و از ابتدا آنها را انجام دهید.

این قابلیت در بازی باعث می‌شود هر زمان که لازم باشد، شخصیت خود را بکوبید و از نو بسازید! دستگاه مذکور را می‌توانید در طبقه دوم سفینه و درست در قسمت بالای میز کار پیدا کنید. برای اولین استفاده از این دستگاه فقط ۵۰۰ بیتس کافی است، اما برای دفعات بعدی، هر بار باید دو برابر بیشتر پرداخت کنید.

 

وقتی بیش از حد سنگین شدید، سفر سریع (Fast Travel) انجام دهید

گیم-پلی-بازی-The-Outer-Worlds

هیچکس دوست ندارد با وضعیتی مواجه شود که به‌خاطر جمع کردن آیتم‌های زیاد، سرعت شخصیتش کاهش پیدا کند؛ اما همه می‌دانیم که این اتفاق در بازی‌های نقش‌آفرینی زیاد رخ می‌دهد. در The Outer Worlds برای فرار از این مشکل یک راه‌حل جانبی وجود دارد: سفر سریع.

یک پرک در بازی هست که Traveler نامیده می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید هر زمان که سنگین شدید، Fast Travel انجام دهید. این ویژگی برای مواقعی خوب است که به یک لوکیشن در نزدیکی یک فروشنده یا محل ذخیره‌سازی آیتم‌ها سفر کنید و تمام بار اضافی خود را بفروشید یا ذخیره کنید.

اگر با این قابلیت هم راضی نشدید، می‌توانید از پرک‌هایی مانند Pack Mule یا Hoarder استفاده کنید که ظرفیت کوله‌پشتی و حمل بار شما را افزایش می‌دهند.

 

آیتم‌های به‌درد نخور را به عنوان Junk علامت‌گذاری کنید

یکی از قابلیت‌های خیلی خوبی که در این بازی وجود دارد، امکان مرتب‌سازی و دسته‌بندی کردن آیتم‌های بلااستفاده است. با این ویژگی می‌توانید تمام آیتم‌های کوله‌پشتی که به‌دردنخور هستند و به کارتان نمی‌آیند را به عنوان Junk علامت‌گذاری کنید.

این کار نه‌تنها به دسته‌بندی آیتم‌ها در کوله‌پشتی کمک می‌کند (نقش‌آفرینی‌بازها می‌دانند که این ویژگی چه نعمت بزرگی است) بلکه باعث می‌شود در هنگام مراجعه به فروشنده‌ها، تنها با چند کلیک بتوانید تمام آیتم‌های Junk را یکجا بفروشید.

 

گزینه Quest Updates را از بخش تنظیمات UI فعال کنید

بازی-The-Outer-Worlds

البته این مورد تا حد زیادی به سبک بازی کردن شما بستگی دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم که گزینه Quest Updates را در بخش تنظیمات UI یا همان رابط کاربری بازی فعال کنید. با فعال شدن این گزینه، در قسمت بالای صفحه به شما نشان داده می‌شود که باید در هر ماموریت چه کاری انجام دهید یا به دنبال چه چیزی بگردید.

این گزینه در حالت اولیه به شکلی تنظیم شده که پس از چند لحظه از صفحه محو می‌شود، اما اگر تنظیمات این بخش را تغییر دهید، انجام دادن مراحل راحت‌تر می‌شود. این ویژگی مهمی است که احتمالا بسیاری از بازیکن‌ها در بین گزینه‌های پرتعداد و شلوغ منوی تنظیمات بازی به آن توجهی نمی‌کنند، ولی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

 

در بازی The Outer Worlds شخصیت‌های خود را مهاجم تربیت نکنید!

بازی-جدید-The-Outer-Worlds

تجربه شخصی من در این بازی به خوبی ثابت کرده که نباید شخصیت‌های خود را در حالت تهاجمی یا Aggressive تنظیم کنید. هنگام انجام یکی از ماموریت‌های اصلی بازی، وقتی به طور اتفاقی به یکی از NPCها شلیک کردم، ناگهان تمام همراهان من در آن ماموریت وارد عمل شدند و به شکل بی‌رحمانه‌ای همه NPCهای آن منطقه را سلاخی کردند! دلیلش هم فقط یک چیز ساده بود: اینکه آنها روی حالت Aggressive تنظیم شده بودند که به آنها اجازه می‌داد تا به محض اینکه شما وارد نبرد می‌شوید (یا یک تیر اشتباهی شلیک می‌کنید) به‌طور خودکار دشمنان را هدف قرار دهند. این در حالی است که اگر آنها را روی حالت‌های Defensive یا Passive قرار می‌دادم، بدون دریافت دستور مستقیم، وارد مبارزه نمی‌شدند.

البته شاید خیلی از بازیکن‌ها ترجیح بدهند که همراهان آنها حالت تهاجمی داشته باشند و خیلی زود دشمنان را نابود کنند، اما باید بدانید که این حالت، چنین ریسک‌ها را نیز در پی دارد. برای تغییر حالت تهاجمی همراهان خود باید از منوی Companion وارد بخش توضیحات هر شخصیت شوید و سپس از قسمت Behaviors، حالت تهاجمی یا دفاعی را برای آنها انتخاب کنید.

 

سلاح‌های خود را تعمیر یا نوسازی کنید

بازی-کامپیوتری-The-Outer-Worlds

وقتی به لول ۲۰ برسید، در شاخه مهارت‌های Science دو قابلیت به نام‌های Tinkering و Modifying آزاد می‌شوند که با کمک آنها می‌توانید زره خودتان را به ویژگی‌های تاثیرگذاری مجهز کنید. مثلا می‌توانید کاری کنید که در برابر نوع خاصی از ضربه‌ها مقاوم‌تر شود.

البته قیمت Tinkering با هر بار ارتقای این مهارت افزایش پیدا می‌کند، اما با استفاده از آن می‌توانید اسلحه مورد علاقه خودتان در بازی را که کمی قدیمی و ضعیف شده، قدرتمندتر کنید. اضافه کردن مواردی مثل دوربین باعث می‌شوند تا میزان آسیبی که سلاح شما به دشمن وارد می‌کند افزایش یابد و از این طریق بتوانید تعداد تیرهای کمتر، دشمنان بیشتری را از پا درآورید.

 

ماموریت‌های فرعی از طریق گفتگوها در دسترس قرار می‌گیرند

گیم-The-Outer-Worlds

اگر می‌خواهید در The Outer Worlds موفق باشید، باید با هر NPC که در دنیای بازی می‌بینید ارتباط برقرار کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد که یک گفتگوی ساده می‌تواند منجر به باز شدن چند ماموریت فرعی شود و موقعیت‌های جدیدی را در بازی پیش روی شما بگذارد.

متاسفانه برخلاف بازی‌هایی مانند Borderlands، در The Outer Worlds مکان ماموریت‌های فرعی روی نقشه مشخص نیست و تنها از طریق گفتگو با NPCها می‌توانید به این ماموریت‌های دسترسی داشته باشید. برای آنکه مطمئن شوید یک NPC ماموریتی برای ارائه به شما دارد یا نه، باید تمام دیالوگ‌های موجود در هنگام گفتگو با او را انتخاب کنید. این مورد می‌تواند تا حدی خسته کننده باشد، اما پاداش‌هایی که در ازای انجام ماموریت‌های فرعی دریافت می‌کند ارزشش را دارد.

 

از ارتقای سلاح‌ها و توانایی‌های همراهان خود غافل نشوید

راهنمای-بازی-The-Outer-Worlds

اگر می‌بینید که شخصیت‌های همراه شما در بازی خیلی زود کشته می‌شوند یا در نابود کردن دشمنان عملکرد خوبی ندارند، مطمئن شوید که سلاح‌ها و زره آنها به اندازه کافی قدرتمند و به‌روز باشد. اگر آنها تجهیزات جدید در اختیار نداشته باشند نمی‌توانند به خوبی در انجام مراحل بازی به شما کمک کنند.

اگر سلاح‌ها یا زره همراهان شما نیاز به تعمیر دارد می‌توانید از طریق فروشندگان یا میزهای کار، این آیتم‌ها را تعمیر کنید. همچنین اگر مهارت Novice Engineering را آزاد کرده باشید، خودتان هم می‌توانید در کوله‌پشتی این کار را انجام دهید.

علاوه بر این، ارتقای همراهان با استفاده از پرک‌ها باعث می‌شود آنها صاحب توانایی‌های منحصربه‌فردی شوند که در مبارزات بازی به کمک‌تان می‌آیند. همچنین دادن سلاح‌ها و زره‌های قدرتمند به آنها کارایی‌شان را چند برابر می‌کند.

 

از پاداش زره‌ها و آیتم‌های مصرفی برای افزایش سطح مهارت‌ها استفاده کنید

آیتم‌های-بازی-The-Outer-Worlds

با یاد داشته باشید که پاداش‌های زره (Armor Bonuses) و همچنین آیتم‌های مصرفی (Consumables) نقش کلیدی در افزایش سطح مهارت شما، بدون خرج کردن امتیازات مهارت ایفا می‌کنند. اگر به مشخصات زره‌های خود در بازی نگاه کنید، متوجه می‌شوید معمولا دارای پاداش‌هایی هستند که مهارت‌های مختلف شما را افزایش می‌دهند.

برای مثال تصور کنید می‌خواهید یک ترمینال را در بازی هک کنید و برای این کار نیاز دارید سطح مهارت هک شما ۵۵ باشد؛ اما شما در سطح ۵۰ هستید. در این شرایط می‌توانید از یک زره یا آیتم مصرفی که +۵ سطح به مهارت هک اضافه می‌کند استفاده کنید تا به لول ۵۵ برسید و بتوانید ترمینال را هک کنید.

این ویژگی در بازی کاربردهای زیادی دارد و باعث می‌شود ارزش آیتم‌ها و زره‌ها نیز افزایش پیدا کند.

 

اگر کمبود جای خالی دارید، وسایل خود را درون کمدها بگذارید

 ترفند-بازی-The-Outer-Worlds

اگر کلی وسیله و آیتم اضافی داخل کوله‌پشتی خود دارید که فعلا به دردتان نمی‌خورند، می‌توانید آنها را داخل کمدهایی که نزدیک در ورودی سفینه شما قرار دارند بگذارید. با این کار فضای کوله‌پشتی شما خالی می‌شود و می‌توانید آیتم‌های بیشتری جمع‌آوری کنید. همچنین امکان ذخیره کردن آیتم‌ها در داخل تمام جعبه‌های لوت که در بازی پیدا می‌‌کنید وجود دارد. فقط باید حواستان باشد که جای آنها را فراموش نکنید.

 

هر چیزی که می‌بینید را جمع کنید

همان‌طور که می‌تواند حدس بزنید، The Outer Worlds از آن بازی‌های نقش‌آفرینی است که در آن می‌توانید هزاران آیتم مختلف را جمع‌آوری کنید، بدون آنکه بدانید بعضی از آنها اصلا به چه دردی می‌خورند. دنیای هالسیون هم آنقدر آیتم و وسیله جورواجور برای جمع کردن دارد که شاید بعضی از آنها را تا پایان بازی هم پیدا نکنید. پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید، هر چیزی که سر راهتان بود را جمع کنید. البته محدودیت وزن هم وجود دارد و فقط می‌توانید تا میزان مشخصی آیتم را حمل کنید، اما پرک‌هایی مانند Pack Mule و Hoarder باعث می‌شوند تا ظرفیت آیتم‌های قابل حمل شما تا میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

برای جمع‌آوری آیتم‌ها، چیزهایی که بیشتر از همه به دردتان می‌خورند، سنجاق برای باز کردن قفل‌ها، آیتم‌های مصرفی و مهمات برای کشتن مزاحمانی است که می‌خواهند مانع شما شوند. با جمع کردن آیتم‌ها و فروش آنها به همراه سلاح‌ها و زره‌های اضافی به فروشندگان، می‌توانید پول زیادی به جیب بزنید و از آن برای خرید وسایل ارزشمندتر استفاده کنید.

 

تجزیه کردن سلاح‌ و زره‌ها می‌تواند سودمندتر از فروش آنها باشد

نکات-بازی-The-Outer-Worlds

قبل از اینکه به فکر فروش سلاح‌ها یا زره‌های خود بیفتید، می‌توانید آنها را تجزیه کنید و اجزای مختلف‌شان را از هم جدا نمایید. روند تجزیه این آیتم‌ها هم زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، بنابراین کار طاقت‌فرسایی نخواهد بود.

البته باز هم انتخابش با خودتان است، اما طبق تجربه ما در بازی، تجزیه کردن سلاح‌ها و زره‌ها باعث می‌شود بتوانید تجهیزات خودتان را حفظ کنید و حتی سلاح‌های همراهان خود را نیز تعمیر نمایید.

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، چند ترفند کوچک اما مهم برای بازی کردن The Outer Worlds بودند. با رعایت موارد ذکر شده، می‌توانید ماموریت‌های این بازی را راحت‌تر به انجام برسانید. اگر شما هم نکته یا ترفندی بلد هستید که در این مقاله به آن اشاره نشده، لطفا از طریق کامنت‌ها آن را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.


تعداد بازدید از این مطلب: 249
برچسب‌ها: بازی The Outer Worlds ,
بازدید : 249

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر